سلامت

فواید استفاده از عسل در وعده صبحانه

فواید استفاده از عسل در وعده صبحانه

چرا از عسل در صبحانه استفاده کنیم؟

بر هیچکس پنهان نیست که عسل چه جایگاهی در لیست غذایی انسان ها دارد. عسل همه چیز را خوشمزه تر و مقوی تر می‌کند. با همه چیز به راحتی ترکیب می‌شود و خواص جادویی را به بدن شما هدیه می‌کند، به همین خاطر باید خواص فوق العاده عسل را بشناسیم و از آن استفاده کنیم.
سالانه چند هزار تن عسل تولید می‌شود و در زندگی ما تاثیر گذاری می‌کند و زنبورهای عسل این کار را مجانی انجام می‌دهند. زنبورها بازیگران مهمی در اکوسیستم ما هستند، زنبورهای عسل بزرگترین گرده افشان های جهان می باشند. بهترین کار برای پشتیبانی از زنبور ها و زنبور داران استفاده از محصولات عسلی است. در همه وعده ها قابل استفاده است، مثلا عسل در صبحانه فوایدی دارد که در مجله رویای سلامت با آن آشنا خواهیم شد.

چرا از عسل در صبحانه استفاده می کنیم؟

به گفته پزشکان سلامت و تغذیه، صبحانه مهمترین وعده غذایی انسان در طول روز است. میزان انرژی و کار آمدی انسان در ابتدا و طول روز بستگی به صرف صبحانه دارد. این وعده غذایی بسیار مهم می باشد، اما مهمتر از آن مواد غذایی مورد استفاده در ابتدای صبح است. در شروع روز دستگاه شما پس از چند ساعت استراحت خالی است و آماده فعالیت می‌باشد. همین امر موجب می‌شود خوراکی هایی که می‌خورید به سرعت جذب بدن شوند و آثار خود را نشان دهند. به عنوان مثال مصرف قهوه در صبحانه تپش قلب شما را بالا میبرد. پس انتخاب وعده غذایی در صبحانه مهم است، اگر یک روز خوب با یک بدن با نشاط می‌خواهید، آن را دست کم نگیرید.

عسل بهترین شروع کننده روز

عسل به خودی خود یکی از غنی ترین مواد خوراکی در جهان است. استفاده از عسل در صبحانه باعث می‌شود مواد مغذی این خوراکی در روند دستگاه گوارشی شما تاثیر مثبت بگذارد. حال می‌خواهیم بدانیم فواید استفاده از عسل در صبحانه چیست؟

عملکرد دستگاه گوارش را بهبود میبخشد:

همانطور که گفتیم دستگاه گوارش پس از چند ساعت استراحت، فعالیت خود را شروع می کند. عسل مانند یک سوخت مصرفی فوق العاده قوی به اندام های گوارشی شما تزریق می‌شود و عمل هضم و دفع را به خوبی بهبود می‌بخشد. در درمان یبوست و اسهال مفید است و با وجود آن در طول روز احساس دل‌پیچه و دل درد نخواهید داشت.

در جذب بهتر مواد مغذی موثر است:

زمانی که عسل را به صورت ناشتا مصرف می کنید، بدن خالی و آماده برای جذب ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز می باشد. با استفاده از عسل علاوه بر بهره مندی از ویتامین های سرشار خود عسل، می‌توانید عمل جذب مواد مقوی را در طول روز بهبود ببخشید. در واقع بدن را آماده تقویت خواهید کرد.

بوی بد دهان را برطرف می‌کند:

در طول شب به دلیل فعل و انفعالات دستگاه گوارشی و تخلیه اسید ها و بادهای اضافی، فضای دهان و حلق ما بوی بدی را به خود می‌گیرد. این بوی بد در ابتدای صبح بسیار مشمئز کننده است و در ارتباط هایمان با اطرافیان تاثیر منفی می گذارد. بنابراین با استفاده از عسل در صبحانه بوی بد دهان خود را برطرف کنید.

بدن را مقاوم می‌کند:

در یک روز سرد زمستانی، صبحانه را با نان داغ و طعم شیرین عسل تصور کنید. این کار علاوه بر لذتبخشی فراوانی که دارد، بدن شما را در طول روز در برابر ویروس ها و بیماری ها مقاوم می‌کند. خوردن عسل در صبحانه، امروزه بسیار مهم است؛ از جهت اینکه شیوع بیماری های اپیدمی مثل کوید 19 باعث ضعف بدن می شود به همین خاطر باید بدن را آماده کرد.

در بهبود گردش خون موثر است:

بدن در صبح، فرمان پذیری خوبی دارد. با استفاده از عسل جریان خون را در بدنتان افزایش دهید. این عمل موجب شادابی شما، شفافیت و جوانسازی پوست شما نیز می‌شود. افزایش گردش خون در بدن به ترمیم بافت های آسیب دیده پوستی نیز کمک می‌کند. خون را پاکسازی و رقیق می‌کند، میزان گلبول های سفید خون را افزایش می‌دهد.

قند خون را کنترل می‌کند:

خیلی از افراد خیال می‌کنند که عسل برای افراد دیابتی یا کسانی که قند خون بالایی دارند مضر است، اما این یک تفکر اشتباه است. قند طبیعی موجود در عسل خاصیت کنترل کردن انسولین بدن را دارد و میزان گلوکز را کنترل می‌کند. استفاده از عسل در صبحانه دریافت این قابلیت را در بدن دو چندان می‌کند.

به راحتی ترکیب می‌شود:

عسل در وعده‌ی صبح یکی از بهترین مکمل ها در کنار خوراکی های دیگر است. چای عسل بنوشید و پوستتان را پاکسازی کنید. عسل را با کنجد ترکیب کنید و از تقویت بدنتان لذت ببرید. عسل و گردو ترکیب قدرتمندی برای شروع یک روز موفق و پر کار است. خواص شیر و عسل آنقدر فراوان است که نیازمند یک مطلب جداگانه می باشد، شیر و عسل بنوشید و از پیری زودرس فرار کنید.

تقویت استحکام استخوان ها:

اگر از پوکی استخوان ها رنج می‌برید یا نمی‌خواهید در کهنسالی به این درد مبتلا شوید، عسل در صبحانه را امتحان کنید. این خاصیت به خصوص زمانی که عسل را با شیر ترکیب کنید دو چندان می‌شود. زیرا عسل در جذب کلسیم های شیر به استخوان ها بسیار کمک می‌کند.

به استرس خود غلبه کنید:

عسل را در وعده غذایی صبحانه خود جای دهید، به خصوص زمانی که روز پر مشغله و پر استرسی را در پیش دارید. اگر به مصاحبه کاری می‌روید یا قرار است یک ارائه درسی یا کاری داشته باشید و یا در جمعی سخنرانی کنید، در ابتدای روز ناشتا عسل میل کنید. این کار باعث کنترل ضربان قلب شما می شود و با گردش خون در بدن، حس آرامش و تمرکز را به شما هدیه می دهد.

پیشنهاد ما به شما استفاده از عسل آویشن ملایر رویای سلامت می باشد✓

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “فواید استفاده از عسل در وعده صبحانه

  1. حسن کریمی گفت:

    سلام
    آیا نان و عسل برای صبحانه چاق میکند؟اگرنه ؟
    پس چه چیزی چاق کننده ست لطفا راهنمایی بفرمائید ۱متشکرم?

    1. shop manager گفت:

      سلام برای وزن گیری از سویق3گیاه چاقی یا انواع سویقهای 5غله میوه ای بهمراه شیره جات میتونید استفاده کنید. عسل و عرق یونجه هم چاق کننده هستن.. وعده های غذاییتون رو به موقع میل کنید. اگرمشکل هورمونی تیرویید دارید برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.