تغذیه

فواید مصرف روزانه قاووت برای زنان باردار

در دوران بارداری نیاز به موادغذایی مختلف افزایش می­یابد. علاوه بر این، موادغذایی که مادر باردار استفاده می کند، باید برای مادر و جنین، سالم و مغذی باشد.

تنظیم برنامه و رژیم غذایی دوران بارداری، برای مادران بسیار مهم و استرس ­زاست؛ زیرا برخی از موادغذایی در این دوران نباید استفاده شود.

یکی از مواردی که در تغذیه مادران باردار بسیار پیشنهاد شده، استفاده از سویق غلات یا قاووت است

خوردن این محصولات سالم و مقوی در بارداری به زنان بسیار توصیه شده است. اما بسیار از افراد نمی‌دانند سویق چیست و چه فوایدی برای دوران بارداری دارد. سویق سبب تقویت هوش و استخوان سازی و رشد جنین می گردد

در دوران بارداری بهتر است مصرف غذاهای دارای فیبر را افزایش داد. مصرف فیبر به جلوگیری از بروز یبوست که یکی از مشکلات شایع دوران بارداری است، کمک می­کند. اگر یبوست درمان نشود می‌تواند منجر به بروز هموروئید شود. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که فیبر از پره اکلامپسی یا فشارخون بالای دوران بارداری (که می­تواند بسیار خطرناک باشد) نیز جلوگیری می‌کند.

  • مصرف اسیدفولیک نیز در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار است. پس قاووت شما باید اسیدفولیک زیادی داشته باشند.
  • باید به اندازه‌ای کربوهیدرات داشته باشند که انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنند.
  • سویقی که می‌خورید باید غنی از ویتامین و مواد معدنی باشند که برای دوران بارداری ضروری هستند

فواید مصرف سویق برای زنان باردار

  • استفاده از سویق  راهکار بسیار خوبی برای مصرف شیر در رژیم غذایی است. از آنجایی که بسیاری از زنان شیر نمی‌خورند، استفاده از سویق، می‌تواند به آن­ها کمک کند تا به صورت منظم شیر مصرف کنند
  • سویق را هر زمانی می‌توان مصرف کرد. از آنجایی که زنان باردار به تغییر حالت‌های متعدد دچار می­شوند (به دلیل تغییرات هورمونی)، ممکن است که به صورت ناگهانی گرسنه بشوند. مصرف سویق می­تواند راه حل خوبی برای مقابله با این پیشامد باشد.

برخی خواص در مورد خوردن سویق غلات رویای سلامت که در بارداری پررنگ‌تر است  در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

رفع ضعف و بی‌حالی: زنان باردار در این دوران ممکن است سریعتر خسته شوند و ضعف داشته باشند. سویق انرژی و نیروی کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه را به شما می‌دهد.

آرام بخش: به دلیل اینکه سویق طبع گرمی دارد، دارای خاصیت آرام بخشی ست.

تقویت سیستم ایمنی:؛ این ماده سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و امگا 6 و انواع آنتی اکسیدان است که در بهبود سیستم ایمنی نقش موثری دارند.

رفع کم خونی: یکی از مشکلات زنان در دوران بارداری مواجه با کم خونی ست که رشد و نموی جنین را دچار تاخیر و مشکلاتی می‌کند. سویق از آنجایی که سرشار از آهن در بارداری است می‌تواند برای رفع کم‌خونی مفید باشد.

تامین ویتامین‌های ضروری در بارداری: سویق سرشار از انواع ویتامین ضروری برای دوران بارداری است. مهمترین آنها ویتامین E، B و ویتامین D در بارداری است. که هر کدام نقش مهمی در رشد و نموی جنین ایفا می‌کنند.

رفع مشکلات خواب: خوردن سویق غلات در بارداری به داشتن خواب عمیق و آرام کمک می‌کند.

رفع کمردرد: با افزایش وزن و بزرگ شدن شکم در بارداری یکی از مشکلاتی که برای برخی از زنان باردار پیش می‌آید کمردرد است. خوردن سویق در بارداری می‌تواند به تسکین درد کمر کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.