سلامت

معرفی بهترین نوع غذای کودک

معرفی بهترین توع غذای کودک

غذای کودک بعد از شیر مادر یکی از اصلی ترین وعده های غذایی می باشد. به این صورت که کودک بعد از مدتی مصرف شیر مادر، به غذای کمکی نیاز دارد. همانطور که می دانید غذای کودکان کاملا متفاوت از بزرگسالان بوده و همچنین نوع غذای کودک باید با سن آن ها متناسب باشد.
نکته قابل توجه در تهیه ی غذای کودکان وزن آن ها می باشد. اگر کودک رشد قابل توجهی ندارد، می توانید برای کودکان از غذاهایی که بر پایه ی غلات بوده و دارای مواد مغذی، کربوهیدرات و پروتئین هستند استفاده کنید. 

10 مورد از غذاهای سالم برای رشد کودکان

10 مورد از غذاهای سالم برای رشد کودکان

والدین نگران این موضوع هستند که چه نوع غذاهای سالم مقوی برای رشد کودکان نیاز است، ما در این قسمت لیستی از بهترین وعده های غذایی را تهیه و جمع آوری کرده ایم.
ماست: یک گزینه فوق العاده برای صبحانه و میان وعده که حاوی پروتئین و ویتامین D می باشد ماست است.
تخم مرغ: تخم مرغ سرشار از ویتامین هایی مانند D، ویتامین B12 و آهن می باشد که از آن می توان در تمام وعده های غذایی استفاده کرد.
لوبیا: لوبیا غذای بسیار مقوی و ارزانی می باشد که سرشار از فیبر و پروتئین بدون چربی می باشد.
آجیل: استفاده از آجیل هایی مانند گردو، بادام، دانه ی آفتابگردان و… که دارای فیبر، منیزیم و چربی های سالم هستند برای میان وعده کودکان استفاده کنید.
غلات کامل: غلات هایی مانند برنج، نان سبوس دار، جو دوسر و… از جمله غذاهای غنی فیبر دار هستند که در رژیم غذایی کودکان باید قرار داده شود.
غلات از مواد غذایی اصلی در رژیم غذایی همه افراد به خصوص کودکان می باشد که کربوهیدرات های ارائه شده توسط غلات برای سلامتی بدن ضروری می باشد.

فواید غلات برای کودکان 

همانطور که می دانید غلات های سبوس دار فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارند اما نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد. گنجاندن غذاهایی مانند غلات در رژیم غذایی کودکان مفید بوده به شرطی که به طور متوسط و متعادل انجام شود. غلات کامل به دلیل سالم تر بودن و قند کمتر جایگزین بهتری برای دیگر غلات ها می باشند.
شما می توانید برای مصرف روزانه ی خود و کودکان از انواع غلات رویای سلامت استفاده کنید؛ این محصولات بدون نگهدارنده بوده و یک محصول طبیعی می باشد. محصولات رویای سلامت به صورت متنوع مانند فینگر سویق غلات، پودر فرنی غنی شده با سویق، بیسکویت سویق غلات و… در طعم های مختلف برای انواع سنین تهیه شده است. این محصولات جذاب و خوشمزه بهترین جایگزین برای تنقلات مضر می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.