تغذیه, سلامت

مصرف سویق کامل در صبحانه برای حفظ وزن سالم

مصرف سویق کامل در صبحانه برای حفظ وزن سالم

وقتی صحبت از حفظ وزن سالم بدن می‌شود، باید بدانید که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است. اما چیزی که می‌خورید به اندازه زمانی که آن را می‌خورید، اهمیت دارد. دو تحقیق نشان می دهند که مصرف سویق کامل و غلات در صبحانه به طور کلی مزایای بیشتری دارد.

افرادی که غلات و سویق کامل را به طور منظم مصرف می‌کنند، مشکلات وزنی کمتری نسبت به کسانی که به صورت نامنظم غلات می‌خوردند، دارند. همچنین کسانی که به ندرت غلات می‌خوردند، 13% بیشتر از دیگران در معرض افزایش وزن قرار دارند.

برای حفظ وزن خود، پیشنهاد می شود از غلات در وعده صبحانه به جای سایر خوراکی ها استفاده شود. چرا که غلات در صبحانه باعث حفظ وزن سالم می شود.

طبق اعلام انجمن دیابت آمریکا، بسیاری از افراد به جای صبحانه، کلوچه و دونات می‌خورند. درحالی که مصرف غلات با شیر غذای سریع و آسانی است، به ویژه اگر غلات خوبی که کلسیم، فیبر و مواد مغذی زیاد دارند، انتخاب کنید.

تحقیقات نشان می دهد که حدود یک سوم دختران بالغ در آمریکا، اضافه وزن یا چاقی مفرط دارند. دلیل این اضافه وزن افرادی هستند که از خوردن صبحانه فرار می‌کنند، بیشترین وزن را در هنگام نوجوانی دارند. در این میان دخترانی که غلات مصرف می کنند، مناسب­ترین وزن را نسبت به سایر همسن سالان خود دارند. کسانی که مواد دیگری را به عنوان صبحانه میل می­کنند، در میانه این دو گروه قرار داشتند. به طور کلی کسانی که به طور منظم غلات مصرف می­کنند، رژیم سالم­تری دارند.

افرادی که از غلات در صبحانه استفاده می­کنند، چربی و کلسترول کمتری مصرف می‌کنند و وضعیت مواد مغذی آن­ها خیلی خوب است. در ضمن غلات سبوس­دار غنی از ویتامین و موادمعدنی بوده و مقدار زیادی فیبر دارند.

صبحانه و کنترل وزن با سویق کامل

زنانی که به صورت منظم صبحانه می‌خورند، کالری بیشتری نسبت به زنانی که صبحانه نمی‌خورند، می­سوزانند.

به طور کلی زنان و مردانی که به صورت منظم غلات می­خورند، چربی دریافتی کل کمتری نسبت به کسانی که مواد غذایی دیگر را به عنوان صبحانه می‌خورند، دارند.

انتخاب غلات مناسب

طبق تحقیقات، استفاده از انواع غلاتی که با شکر سفید ترکیب شده­ اند، توصیه نمی­ شود. بهتر است در هنگام انتخاب غلات، به درج این نکته در توضیحات بسته بندی دقت کرده و محصولاتی که حاوی شکر قهوه ­ای هستند را در سبد خرید قرار دهید. همچنین از خرید غلات به صورت فله­ ای و بدون بسته بندی که دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت نیستند، پرهیز کنید.

پودر غلات فرآوری رویای سلامت در ۴ طعم متفاوت با مجوز از غذادارو یک انتخاب هوشمندانه و مغذی…

https://www.webmd.com/food-recipes/news/20050901/breakfast-cereal-helps-maintain-healthy-weight#2

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.