سلامت

برای داشتن سبک زندگی سالم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

سبک زندگی سالم

قدم های لازم برای داشتن سبک زندگی سالم

آیا فکر می کنید شما یک سبک زندگی سالم را هدایت می کنید؟ گذشته از اینکه گاهی اوقات مسیر را متوقف می کنیم ، اکثر ما فکر می کنیم برای حفظ سلامتی خود با رعایت  عادات غذایی و فعالیت های بدنی در هر زمانی می توانیم انتخاب عادلانه ای برای بدنمان داشته باشیم.
طبق یک مطالعه جدید ، در بزرگسالان افراد بسیار کمی معیارهای یک سبک زندگی سالم را رعایت می کنند. این مطالعه ، که در بایگانی طب داخلی منتشر شد ، نشان داد که تنها 3٪ از بزرگسالان آمریکایی نمره کاملی در مورد آنچه نویسندگان می گویند “چهار معیار اساسی برای زندگی سالم “است. فقط 8/13٪ سه معیار را رعایت کردند. 34.2% فقط دو معیار را رعایت کردند. طبق این آمار زنان بهتر از مردان عمل کرده اند.
در اینجا می خواهیم چهار کلید محققان برای سلامتی را ارزیابی کنیم:

نکات مهم در سبک زندگی سالم

  1. آیا سیگار می کشید؟
  2. آیا شما قادر به حفظ وزن سالم هستید BMI) بین 18-25( یا با موفقیت وزن خود را کاهش داده اید؟
    3. آیا روزانه حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات می خورید؟
    4. آیا 3 بار یا بیشتر ، 5 بار در هفته ورزش می کنید؟

 

خبر خوب این است که این رفتارهای سبک زندگی سالم  نباید برای شما بیگانه باشد ، زیرا همه جز یک بخش جدایی ناپذیر از معیار های کاهش وزن هستند. اعداد 2 تا 4 پایه و اساس برنامه WLC هستند ، عادت هایی که بطور مداوم در مورد آنها بحث می کنیم ، در مورد آنها می نویسیم و توصیه می کنیم.

همه می دانید که سیگار کشیدن برای سلامتی شما بد است. اگر شما یکی از افراد خوش شانس هستید که هرگز به نیکوتین اعتیاد پیدا نکردید ، سبک زندگی سالم دارید. افراد سیگاری ، امیدوارم که شما با جدیت در تلاش باشید تا عادت خود را ترک کنید. در نظر گرفتن اهمیت زندگی بدون دود برای سلامتی شما و همچنین اطرافیان بسیار مهم می باشد.

در حالی که این چهار عادت برای سبک زندگی سالم  بسیار مهم است ، ممکن است برخی فکر  کنند که عوامل بیشتری باید مورد توجه قرار گیرد. اما واقعا چه مواردی در لیست وجود دارد؟

مهمترین عوامل در سبک زندگی درست 

تغذیه در سبک زندگی سالم

من یک لیستی از 10 عادت از رفتار های سالم (فراتر از چهار اصول) را در اختیار شما قرار می دهم تا با سبک زندگی سالم بیشتر آشنا شوید.

  1. استفاده روزانه از مسواک و نخ دندان

    روزانه از مسواک و نخ دندان استفاده کنید تا لثه سالم و عاری از بیماری داشته باشد این یکی از مهمترین عوامل سبک زندگی سالم است.

  2. استراحت کافی

    تمام شب استراحت کنید. افراد خوش استراحت نه تنها با استرس بهتر مقابله می کنند بلکه ممکن است کنترل بهتری در اشتها داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که کمبود خواب می تواند “هورمونهای گرسنگی” ما را از حالت تعادل خارج کند – و احتمالاً باعث پرخوری و چاقی شود.

  3.  وعده غذایی منظم

    از وعده های غذایی منظم خانوادگی لذت ببرید. این به والدین اجازه می دهد تا به عنوان الگوهای نقش خوب ، بتوانند غذای مغذی ترویج کنید. اتصال به خانواده و یا دوستان جنبه قدرتمند سبک زندگی سالم است.

  4. خنده

    چندین بار در روز لبخند بزنید و بخندید. این باعث می شود که شما قوی باشید و به شما کمک می کند تا با موقعیت هایی روبرو شوید که در غیر این صورت شما را حساس میکند. کمیک ها را بخوانید ، یک کمدی تماشا کنید ، یا شوخی کنید تا آن احساسات شاد را به وجود بیاورید.

  5. مدیتیشن

    مدیتیشن کنید ، دعا کنید ، یا در غیر این صورت حداقل 10-20 دقیقه در روز آرامش پیدا کنید. تعمق برای روح شما مفید است ، به شما در مقابله با خواسته های زندگی روزمره کمک می کند و حتی ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

  6. پیاده روی

    گام هایی در روز بردارید تا بتوانید پیاده روی کنید و فراموش نکنید که فعالیت در طول روز لازم دارید. فقط هر کاری را که  می توانید انجام دهید تا قدم های بیشتری را در روز بردارید . مهم نیست که چطور آن را بدست آورید ، فعالیت بدنی می تواند به خنثی کردن استرس ، سوزاندن کالری و تقویت عزت نفس  و لاغری کمک کند.

  7. صاف ایستادن

    راست بایستید اگر قد بلند هستید و عضلات شکمی را محکم می کنید ، 5 پوند سبک تر به نظر خواهید رسید. هر وقت پیاده روی می کنید ، بلند گام بردارید تا از حرکت حداکثر استفاده را ببرید.

  8. یوگا

    یوگا را امتحان کنید. این نکات به افزایش قدرت و انعطاف پذیری و بهبود تعادل کمک می کند. این ورزش به ویژه برای افراد مسن بسیار مهم است و هم زن و مرد می توانند از این مزیت بهره مند شوند.

  9. مصرف پروتئین

    پروتئین مصرف کنید. این ماده مغذی بخشی اساسی از برنامه تغذیه شماست و می تواند از 10٪ -35٪ از کل کالری شما را در هر جایی تشکیل دهد. پروتئین مدت طولانی در شکم شما دوام می آورد. آن را با غذاهای پر فیبر ترکیب کنید و به مقدار کمتری گرسنگی  احساس کنید. از موادی مثل آجیل ، لبنیات کم چرب ، لوبیا ، گوشت بدون چربی ، مرغ یا ماهی لذت ببرید.

  10. دید مثبت

    و آخرین نکته برای سبک زندگی سالم ، نگرش مثبت داشته باشید. تمام تلاش خود را بکنید تا به زندگی مثبت نگاه کنید که انگار “لیوان نیمه پر است”. شما باید به خودتان ایمان داشته باشید ، سیستمهای پشتیبانی خوبی داشته باشید و با موفقیت مثبت فکر کنید. این جمله را تکرار کنید (“فکر می کنم می توانم ، فکر می کنم می توانم …”) تا به موفقیت برسید.

منبع:

 

https://www.webmd.com/diet/features/4-steps-healthy-lifestyle#1

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.