تغذیه

انواع عسل و نقش آنها در سلامت بدن

انواع عسل و منبع بزرگی از خاصیت ها

در گذشته در وب سایت رویای سلامت، مطالبی را پیرامون عسل و خواص آن ذکر کردیم. حال می‌خواهیم به بررسی بخشی از انواع عسل و نقش آنها در سلامت بدن انسان بپردازیم. همانطور که می‌دانید فرایند تولید عسل از توقف زنبور عسل بر روی یک گل و جمع آوری شهد آن شروع می‌شود تا ذخیره سازی در کندو و شروع مراحل تبدیل به عسل. حال چگونه می‌شود که عسل ها انواع مختلفی دارند؟

جالب است بدانید حدود 300 نوع عسل طبیعی در بازار وجود دارد. که هرکدام خواص، رنگ، بو و مزه مختص به خودشان را دارد. عسل در هر منطقه با توجه به نوع گلهایی که زنبورها از شهد آن استفاده می‌کنند متفاوت است و هر نوع از عسل وابسته به شهد گلی دارد که از آن برداشت می‌کند. انواع مختلف عسل توسط منبع گل طبقه بندی می شود اما آیا می دانید که حتی اگر از همان گل در همان محل مجددا استخراج شهد صورت بگیرد، هنوز هم طعم آن با حاشیه عظیمی، متفاوت است؟ این به دلیل تفاوت دما یا میزان بارندگی است.

انواع عسل بستگی به گلهایی دارد که زنبور از آنها تغذیه می‌کند

انواع عسل بستگی به گلهایی دارد که زنبور از آنها تغذیه می‌کند

به طور گسترده ، عسل را می توان به عنوان خام یا فرآوری شده طبقه بندی کرد. عسل خام نوعی طبیعی تر از عسل است و به عنوان خالص تر از نوع فرآوری شده مورد استفاده قرار می گیرد. عسل فرآوری شده در یک کارخانه، گرم می شود و بسته بندی می شود و در نتیجه احتمال از بین رفتن مواد مغذی آن بالا است.

معرفی 3 تا از انواع عسل طبیعی

همانطور که گفته شد انواع عسل بسیار مختلف است. ما برای اینکه شما بتوانید ضمن آشنایی با برخی از آنها، انتخاب مناسبی در خرید عسل داشته باشید لیستی را برای شما تهیه کرده ایم. همچنین می‌توانید در سایت رویای سلامت این عسل را انتخاب و خریداری کنید.

1.عسل آویشن ملایر: این عسل از مراتع غرب کشور منطقه ملایر است، عمده گیاه استفاده شده آویشن میباشد بدلیل تغذیه گیاهان دارویی دیگر بجز آویشن، به عسل چهل گیاه ملایر معروف است، استفاده از عسل‌آویشن(چهل گیاه)رویای سلامت، برای افراد دیابتی قابل استفاده میباشد،برای درمان سرفه و گلودردهای ناشی از سرماخوردگی در فصل پاییز مفید است. عسل آویشن سوزش گلو را به طور طبیعی برطرف می‌کند و خارش و سوزش آن را بهبود میبخشد، مصرف این عسل باعث کاهش درد قاعدگی می‌شود و با مصرف روزانه این عسل در روزهای قاعدگی می‌توان تا حد زیادی بر دردهای شکمی ناشی از قاعدگی غلبه کنید.عسل‌آویشن باعث افزایش آرامش و تسکین اعصاب شده و مقوی مغز و اعصاب است.درمان تنگی نفس و آسم از دیگر فواید مصرف این عسل است. برای درمان دردهای مفصلی و تسکین دردهای شکمی و روده مفید می‌باشد.دارای ویتامین های B ، A  و Eتقویت‌کننده و بهبوددهنده انواع درد و ناراحتی روده

از دیگرخواص این عسل: دارای ویتامین های B ، A و E، تقویت کننده و بهبود دهنده انواع درد و ناراحتی روده، بهبود تنگی نفس و آسم، بهبود سرفه و گلو درد، بهبود درد های مفصلی، مقوی مغز و اعصاب، بهبود صرع و تشنج، بهبود سر درد و میگرن، بهبود عادت ماهیانه دردناک

2.عسل بهار نارنج

این عسل برگرفته از شهد درخت نارنج است که طعم و بوی بسیار جذاب و منحصر به فردی دارد. عسل بهار نارنج، هدیه ای از جانب طبیعت و زنبور عسل هاست. عسل بهار نارنج، مقوی حافظه است، انرژی و نشاط شما را دو چندان می‌کند، به بهبود دستگاه گوارش شما در هضم و جذب غذا کمک می‌کند. یکی از بهترین خوراکی ها در پیشگیری و کنترل انواع سرطان است. اشتها آور است. تصفیه کننده خون است. منبعی سرشار از ویتامین c و آنتی اکسیدان هاست.

3.عسل سیاه دانه

یکی از معروف ترین انواع عسل، عسل سیاه دانه است. که بخاطر خواص اعجاب انگیزی که دارد، مورد توجه و علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته است. عسلی که از شهد گل های سیاه دانه تهیه می‌شود، یکی از بهترین خوراکی ها برای پیشگیری از ابتلا به سرطان است. اگر از بیماری های تنفسی مثل آسم رنج می‌برید از عسل سیاه دانه به صورت روزانه استفاده کنید تا مجاری تنفسی شما را تقویت کند. در ایام امتحانات و آزمون ها، عسل سیاه دانه به کمک حافظه شما می‌آید، این اصل منبع سرشاری از امگا 3 و امگا 6  می‌باشد. دیابت دارید؟ عسل سیاه دانه بخورید تا تولید گلوکز های بدنتان را کاهش بدهد. این ماده مقوی یک محصول همه فن حریف و قدرتمند است

استفاده از انواع عسل با طعم های مختلف برای سلامت بدن بسیار مفید است

استفاده از انواع عسل با طعم های مختلف برای سلامت بدن بسیار مفید است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.