فواید بیسکویت سویق آجی بار

یکی از قدیمی ترین شیرینی ها «بیسکویت» می باشد و ده هزار سال قدمت دارد. بیسکویت های اولیه بسیار متفاوت از بیسکویت های امروزی مانند بیسکویت سویق آجی بار می باشند که با خمیری از جنس گندم و بدون شکر پخت میشوند.
‍ ‌برخورداری از انواع بیسکویت و میان وعده های سالم که مطابق طبع و غریزه همه اعضای خانواده می باشد. برای افرادی که به سلامت سبد غذایی اهمیت می دهند، یک دغدغه بوده است. به همین علت تیم تحقیق و توسعه شرکت ارگانیک که متشکل از اساتید طب اسلامی و متخصصین صنایع غذایی ارگانیک می باشند؛ در ادامه و گسترش سبد کالایی شرکت با هدف افزایش سهم سویق (غذای آسمانی) در سبد مصرف خانوار، این بار به سراغ سالم سازی بیسکویت رفته اند.
بیسکویت سویق آجی بار، اولین بیسکویت سویق سالمی می باشد که وجه تمایز های زیادی با بیسکویت های موجود در بازار دارد که به صورت مختصر توضیح می دهیم.

آرد بیسکویت:

 آرد سفید یکی از خطرناک‌ترین غذاهای فرآوری شده در نسل ما می باشد؛ وقتی گندم فرآوری می‌شود بیشتر فیبر، املاح معدنی و ریزمغذی‌های ضروری خود را از دست می‌دهد.

مصرف آرد سفید و تصفیه شده موجب آزادسازی سریع انسولین شده و بار زیادی را بر غده پانکراس یا لوزالمعده که وظیفه ترشح انسولین را بر عهده دارد، وارد می‌کند. همچنین در طول روند فرآوری، مواد شیمیایی به آن افزوده می‌شود که قطعاً برای بدن مضر است و در نهایت منجر به بروز دیابت نوع دوم می‌شود. در حقیقت آرد مصرف شده در پخت انواع بیسکویت ها، عقیم و تراریخته بوده و قدرت نامیه آن صفر می باشد.
ما در بیسکویت آجی بار از آرد غلات سبوس دار و سویق ۵ غله جو، گندم، عدس، نخود و سنجد استفاده می کنیم؛ علاوه بر غیرتراریخته بودن سرشار از فیبر بوده و دارای بالاترین قدرت نامیه هستند (قدرت تولید مثل غلات را قدرت نامیه، میگویند). ضمنا جهت سویق مصرف شده به عنوان مواد اولیه بیسکویت، مجوز ارگانیک اخذ شده تا مشتریان عزیزمان با اطمینان بیشتری مصرف کنند.
عدم استفاده از هر گونه نگهدارنده، ترد کننده صنعتی، بهبود دهنده و حالت دهنده شیمیایی از دیگر خواص بیسکویت آجی بار می باشد که موجب شده تا محصولی متفاوت را جهت استفاده شما عزیزان ارایه نماید.
به ویفر و بیسکویت ماده ای بعنوان ترد کننده و نگهدارنده تحت عنوان ” کربنات آمونیوم ” اضافه میکنند. این ماده باعث پوکی استخوان، بدبوشدن ادرار، ضعف بینایی و خارش در ساق پای مصرف کننده می شود.
در تهیه بیسکویت های آجی بار از این مواد مضر صنعتی استفاده نمیگردد.

ترکیبات و مواد اولیه ی بیسکویت های سویق آجی بار 

 از دیگر ترکیبات و مواد اولیه بیسکویت های موجود در بازار شربت اینورت می باشد که در ادامه به توضیح آن میپردازیم.

شربت اینورت که به نام عسل مصنوعی شناخته می‌شود؛ محصولی تایید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی برای استفاده در انواع محصولات صنعتی به عنوان جایگزین شکر به کار می رود..
مشکل اصلی ما با این ماده کالری بالای آن بوده و اینکه بدن شما با وجود دریافت کالری بالا از این مواد به علت حجم پایین انواع بیسکویت احساس سیری نمی‌کنید.
عوارض جانبی شربت اینورت:
مصرف شربت اینورت نیز مانند سایر شیرین کننده های قندی می تواند خطراتی برای سلامتی داشته باشد. برخی عوارض شربت اینورت در طولانی مدت عبارتند از:
مشکلات دندان
دیابت
بیماری قلبی
سرطان
افزایش وزن و چاقی
کبد چرب غیر الکلی
تولید کنندگان صنعتی بیسکویت به دلیل قیمت پایین شربت اینورت و همچنین تولید بیسکویت بافت دار و ترد، از این ماده اولیه استفاده می کنند که متاسفانه آثار مخربی در سلامتی مصرف کننده نیز دارد.
 در تولید بیسکویت آجی بار از شیره خرما و شکر قهوه ای یا توت خشک جهت شیرین کردن استفاده می شود و به هیج عنوان از این ماده مضر جهت تولید بیسکویت آجی بار استفاده نمیگردد.
مصرف بیسکویت سویق آجی بار به دلیل طبیعی بودن مواد اولیه (دیم بودن غلات)، موجب ترش معده (ریفلاکس) نمیگردد و به دلیل داشتن فیبر بالا و کامل بودن باعث رفع یبوست میشود.

 نکته: 
در تهیه ی بیسکویت سویق ها از مواد تُـرد کننده ی مضر شیمیایی استفاده نشده است. چنانچه تمایل به نرم شدن بیسکویت به روش طبیعی و سالم دارید، میتوانید قبل از استفاده بیسکویت ها را به همراه میوه یا پوست میوه (پرتقال، سیب و…) در ظرفی درب دار قرار داده و چند ساعت بعد به صورت طبیعی به محصولی با بافت نرم برسید.

«لیست بیسکویت های آجی بار»

۱- بیسکویت سویق لاغری
۲- بیسکویت سویق شیرافزا
۳- بیسکویت سویق چاقی
۴- بیسکویت سویق ورزشکاران
۵- بیسکویت سویق کبد چرب
۶- بیسکویت سویق خون ساز
۷- بیسکویت استخوان ساز
۸- بیسکویت سویق تلخ(کاکائو)
۹- بیسکویت سویق دیابت
۱٠- بیسکویت سویق خرفه
۱۱-بیسکویت سویق زردک
۱۲ـ بیسکویت سویق نارگیلی
۱۳ـ بیسکویت سویق توت فرنگی
۱۴ـ بیسکویت سویق سیب موز
۱۵ـ بیسکویت سویق کدو حلوایی
۱۶_بیسکویت سویق زعفرانی 

0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
خانه
فروشگاه

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟